+40 235 361 131
Str. Podul Înalt, nr. 4, Vaslui

Trendsetteri 2020 - Vlad Ciuburciu

Home / Media

Trendsetteri 2020 - Vlad Ciuburciu, Director General, Vascar: „Am vrut să fim primii care ne asumăm acest teritoriu, chiar dacă în momentul de față este o nișă”​

Interviu cu Vlad Ciuburciu, Director General, Vascar

 

De ce ați ales să deschideți un nou culoar în piața totală a preparatelor din carne, cu acest tip de produse rumenite, din gama Moldova în Bucate?

Inovația este parte din filosofia noastră de brand. Întotdeauna am căutat să creăm pro­duse diferite, tipologii care să ne aparțină doar nouă și cu care să fim identificați în piață. Însă, decizia de a lansa produsele rumenite ține de atributele acestei game. Procedura de pregătire a produselor rumenite permite păstrarea calităților nutritive ale ingredientelor și, în plus, asigură un gust delicios, distinct. La scurt timp după conceperea primelor produse rumenite, am dezvoltat rețeta fără E-uri și acum putem spune că avem o linie de produse pentru gusturi rafinate, cu adevărat unică. Am vrut să fim primii care ne asumăm acest teritoriu, chiar dacă în mo­mentul de față este o nișă. Mulți dintre consumatorii produselor rumenite sunt clienți noi pentru Moldova în Bucate, și acest lucru ne bucură.

 

De ce v-ați asumat acest rol?

citat vascar

Unul dintre avantajele unei companii antreprenoriale este flexibilitatea. Avem capacitatea de a ne orienta rapid și de a testa proiecte noi. Vascar este prima companie care a lansat mezeluri fără E-uri – mușchi file rumenit, ceafă rumenită, cârnați rumeniți, salamul rumenit și salamul de vară rumenit din gama Alege natural, fără E-uri, Moldova în Bucate. Sunt produse foarte bune și îmi doresc să fie testate de tot mai mulți români. Eu sunt mândru de rezultatul muncii de echipă.

 

Cum contribuie această inițiativă – de a inova într-un segment de produse făcute „altfel” – la dezvoltarea pieței totale?

Dezvoltarea categoriei produselor din carne cu valoare adăugată are un impact pozitiv asupra evoluției întregii piețe. Consumatorii au nevoie de produse din carne în care să aibă încredere, cu gust bun și valoare nutritivă ridicată.

Cum au reacționat partenerii din retail la acest nou concept, în condițiile în care raftul de produse din carne procesată era deja destul de aglomerat?

Orice retailer își dorește diversitate la raft. Am propus o ofertă pentru un segment de clienți existent, care caută astfel de produse, iar feedback-ul primit din piață este unul foarte bun.

 

Cum au primit consumatorii gama de rumenite, care este plus valoarea pe care ei o conștientizează atunci cand pun în coșul de cumpărături aceste produse premium?

Eticheta Alege natural, fără E-uri este garanția calității produsului. Ingredientele sunt 100% naturale, fără E-uri, fără aditivi, fără conservanți. Mai apoi, gustul savuros și combinațiile infinite în care se pot servi preparatele sunt argumente ce contează în decizia de cumpărare. Gama de rumenite este perfectă în momentele în care nu ai gătit, ai musafiri neanunțați sau pur și simplu vrei să te răsfeți cu ceva bun.

 

carnati rumeniti

 

Care este cea mai mare schimbare pe care Vascar, în calitate de trendsetter, a adus-o în piața preparatelor din carne?

Vascar este primul producător care a lansat o gamă completă de produse fără E-uri, gama Alege natural, fără E-uri, ce cuprinde mezeluri, conserve și semipreparate. Unul dintre rolurile importante ale unui producător este acela de a educa consumatorii, de a le îndrepta atenția către produse care le aduc beneficii multiple, pe termen lung. Anul acesta am împlinit 35 de ani de activitate și dacă am reușit să evoluăm constant este pentru că am știut să câștigăm și să păstrăm încrederea consumatorilor.

 

Cum gestionați trendul „produse sănătoase și, în același timp, gustoase”, într-o categorie atât de blamată, până nu de mult, cum este cea a mezelurilor și specialităților?

Din păcate, acuzații nefondate ale unor „cunoscători” au făcut mult rău întregii industrii a cărnii. Este responsibilitatea producătorilor de a comunica în detaliu procesul de producție al preparatelor, ingredientele folosite, beneficiile, cantitatea de carne utilizată pentru a obține un kilogram de produs finit. Strategia noastră vizează minimizarea până la eliminarea totală a E-urilor din fiecare produs. În acest moment, produsele Moldova în Bucate sunt preparate după rețete ce conțin doar E-uri funcționale, ce permit realizarea produselor. Gama Alege natural, fără E-uri conține exclusiv preparate fără E-uri, ceea ce înseamnă însă un preț mai mare de producție și, implicit, un preț mai ridicat la raft.

 

În ce direcție/direcții vedeți dezvoltarea pieței de produse din carne procesată în următorii 5 ani și ce misiune vă asumați față de retaileri și consumatori pentru a seta noi standarde în industrie?

Odată cu extinderea la nivel național a notorietății Vascar ca producător de mezeluri, prin brandul Moldova în Bucate, ne-am asumat misiunea de a inova permanent atât în categoria mezelurilor, cât și a conservelor și a semipreparatelor. Este nevoie de eforturi constante pentru îmbunătățirea rețetelor, crearea de produse noi, uneori de nișă. Este important și să lupți pentru lucrurile în care crezi, așa cum am făcut noi cu gama Alege natural, fără E-uri. Am crescut și vom continua să creștem numărul de produse cu această etichetă.